autoverzekering berekenen
Maak 15 simulaties

www.autoverzekering-berekenen.be

Yuzzu (ex-Touring) autoverzekering

Wat gebeurt na een schadegeval?

De bonus - malus schaal van Yuzzu (ex-touring) Verzekeringen

Zoals u weet levert een schadegeval een verhoging van uw bonus-malus op! En dat betekent ook een verhoging van de premie van uw autoverzekering… Wat betekent dat bij Touring Verzekeringen?

0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
% 54 54 54 57 60 63 66 69 73 77 81 85 90 95 100 105 111 117 123 130 140 160
200
Het startmechanisme van het systeem bij Touring Verzekeringen: 11 voor particulieren en 14 voor professionals. De eerste lijn stemt overeen met de bonus-malus-graad. De tweede lijn geeft het percentage van de premie weer. Volgens deze schaal verhoogt uw premie dus met 3% tot 6% per graad.
Bij Yuzzu Verzekeringen evolueert uw bonus-malus dus als volgt
  • per jaar verzekering zonder schadegeval = - 1
  • bij elke schadegeval in = +5

Concreet betekent dit dat voor uw eerste schadegeval in het jaar, u +4 stijgt, maar +5 voor het volgende schadegeval (als dat in hetzelfde jaar plaatsvindt).

Voorbeeld: Als u een goede bestuurder bent met bonus-malus 2, kost uw eerste ongeval (+5-1= +4) u een stijging van 12% van de premie (van 54% -> 66% = + 12%)

 

Joker : Uw eerste ongeval in fout telt niet?

Yuzzu Verzekeringen beloont zijn goede bestuurder door het toekennen van een Joker. Daarmee telt uw eerste schadegeval in fout niet mee op uw bonus-malus-schaal! Dat betekent dat wanneer u een ongeval in fout had terwijl u bonus 0 had, u op bonus 0 blijft en uw premie niet verhoogt.

Hoe deze Joker bekomen?
U bekomt een joker per 2 opeenvolgende jaren zonder schadegeval in fout met bonus-malus 0. U kan geen jokers sparen en hij zal onmiddelijk gebruikt worden bij uw eerste schadegeval!


 
 
 
Ontvang een gratis berekening voor uw autoverzekering
Yuzzu (ex-Touring) autoverzekering
Yuzzu is de marktleider in directe verzekeringen. 150.000 Belgen vestigen
hun vertrouwen in ons
Vrijblijvend, onmiddellijke berekening
 
 
 
 
  Publiciteit